Förklaring

Känns fel att nästan var tredje inlägg handlar om förklaringar eller så. Men detta är mer en förklaring till er i skolan, som kanske tycker jag varit konstig idag. Håller jag med om det har jag. Min morgon var nämligen väldigt jobbig, tycker jag.
Jag sov hos min mormor, och skulle börja göra frukost, när jag hörde en duns. Blev orolig, och gick ut i hallen. Där ligger mormor och har ramlat. Ni ska veta hur rädd jag blir. Inte blir det bättre utav att jag ser att hon har blod på kroppen. Sedan när hon vänder sig, ser man att halv hon är täckt i den. Jag har väldigt svårt för att se blod.
Fast då han jag inte reagera. Paniken spred sig i mig. Följde henne in i badrummet, och hjälpte henne tvätta av sig. (Tänker inte gå in på hur / var blodet var, för jag orkar inte)  sen ringer jag till min mamma, som ska komma förbi. Sen kommer hemtjänsten och jag öppnar och snabbt berättar, hon ser efter. Ringer en sköterska, som kommer och berättar att allt ska sys. Och sen kommer mamma. Och jag måste till skolan. Och jag är inte i fokus så mycket under skolan, efter matten, till engelskan kanske de såg ut som jag gråtit. Rätt.
Jag hade varit och pratat med Tilda ( de var inte hennes fel att jag grät) . Hade/har hemskt stora skuldkänslor av det som hände. Jag brukar vara hos mormor och "ta hand" om henne. Hjälpa henne. Men hon brukar tvätta sig och sånt i badrummet, när jag brukar göra frukost år oss. Denna gång, var jag inte bredvid henne när allt detta hände. Och de känns som om jag kunde stoppat detta. Därför var jag lite OF i skolan. Men nu vet ni!
Älskar dej mormor. Btw. Hon är bra nu. Men ändå, känslan av att något värre kunde hände sitter kvar.

Kommentarer
Postat av: Chayenne - En av Sveriges skönaste unga mammabloggar.

sv: nejdå, tack för en väldigt fin och klok kommentar :)

2012-02-03 @ 21:54:28
URL: http://sense.webblogg.se/
Postat av: alice

Hemskt :`(

2012-02-03 @ 21:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0